Company of Heroes
Pagina 1 din 1
Company of Heroes
Foarte puține studiouri din industria de jocuri se pot mândri cu faptul că au resursele și talentul necesar pentru a lansa titluri care să ridice standardele pentru restul competitorilor. Relic Entertainment este unul dintre aceste studiouri. Au demonstrat-o încă de la început, primul lor joc - Homeworld - reușind să strângă o mulțime de laude și premii "Game of the Year".
Din păcate, Homeworld 2 și Impossible Creatures nu s-au ridicat chiar la nivelul așteptărilor (în special cel din urmă), însă Relic a știut cum să treacă peste acest hop și să ofere apoi lumii un RTS care crează dependență cel puțin la fel de ușor ca legendarul Starcraft: Warhammer 40.000: Dawn of War. Iar acum, înaintea lansării celui de-al doilea expansion pentru Warhammer 40.000, Company of Heroes vine să ridice și mai sus standardele pentru strategiile real-time.
În al doilea rând, după ce ați cucerit un teritoriu puteți construi un Observation Post deasupra punctului strategic pentru a mări rata de producție și îngreuna în același timp munca soldaților inamici de a cuceri teritoriul respectiv, deoarece infanteria nu poate distruge atat de usor clădirile la începutul jocului. Nimic nu este mai frustrant decât să stabilești linia frontului la jumătatea hărții și să vezi că două sau trei unități inamice îți taie accesul la resurse fiindcă ai uitat să-ți întărești punctele strategice.
Pentru a preveni astfel de situații enervante, veți avea la dispoziție și o serie de construcții defensive: saci de nisip, mine, garduri de sârmă ghimpată, buncăre sau cuiburi de mitralieră fortificate. Cele din urmă sunt foarte eficiente împotriva infanteriei, dar marea lor problemă o reprezintă unghiul de tragere și raza de acțiune limitate, fiind foarte vulnerabile la flancări sau atacuri ale artileriei / mortierelor.
Cum era de așteptat, există și versiuni mobile pentru apărare, cum ar fi tunurile antitanc sau detașamentele cu mitralieră MG42, însă mobilitatea lor și faptul că pot ținti în orice direcție sunt compensate de faptul că există un timp mort pentru repoziționare, timp în care un lunetist sau un vehicul rapid vă pot omorî soldații.
Am spus soldații deoarece armele grele, cum ar fi lansatoarele de rachete, tunuri antitanc, mortierele sau mitralierele MG42 rămân pe câmpul de luptă, chiar și după ce soldații care le manevrau au fost omorâți. Astfel, pot apărea situații în care un lunetist omoară echipajul unui tun antitanc, care apoi este capturat de un detașament inamic și folosit împotriva tancurilor voastre, lucru care în timpul unei bătălii decisive se poate dovedi fatal.
Clădirile reprezintă un alt punct de interes, deoarece soldații beneficiază de un cover (bonus defensiv) foarte bun în timp ce se află în interior sau lângă ele, lucru valabil și pentru orice alt obstacol, cum ar fi sacii de nisip, copaci, tufișuri, ziduri sau cratere create în urma bombardamentelor. Străzile orașelor se pot dovedi locuri perfecte pentru a planifica o ambuscadă pentru soldații sau tancurile inamice, însă acest lucru va merge o dată sau maxim de două ori în același loc.
Motivul? Toate elementele de decor dintr-o hartă pot fi distruse în Company of Heroes, așa că dacă vă poziționați un detasament într-o clădire și reușiți să opriți în primă fază un atac inamic, cel mai probabil vă veți trezi mai târziu cu un baraj de artilerie sau mortiere pe cap care vor face clădirea respectivă una cu pământul. Există și posibilitatea să goliți complet o clădire folosind unul sau mai mulți lunetiști, dar dacă sunt foarte mulți soldați înăuntru acest proces poate dura destul de mult.
Faptul că puteți distruge decorul poate fi folosit însă și în favoarea voastră: ați dat de un zid care vă împiedică să efectuați o manevră de flancare? Nici o problemă, niște ingineri și câteva încărcături explozibile vor rezolva imediat problema, lucru care deschide calea către noi posibilități strategice pentru luptele dintre doi inamici foarte experimentați.
Pe lângă alte tancuri, tunuri AT sau infanterie cu lansatoare de rachete, minele sunt cel mai mare inamic al blindatelor, mai ales că ele nu pot fi descoperite decât de ingineri dotați cu detectoare de metal, care devin astfel foarte vulnerabili în fața unui lunetist. Însă chiar dacă nu aveți de-a face cu mine, nu vă așteptați să câștigați o înfruntare doar având răbdare și construind tancuri, caci ele pot fi distruse foarte ușor de un inamic care știe cum să folosească terenul în avantajul său.
Asta deoarece tancurile sunt foarte vulnerabile pe flancuri și în partea din spate, așa cum este și normal de altfel, în timp ce partea frontală va fi aproape impenetrabilă, lucru care vă va forța să planificați cu atenție modul și locul în care veți ataca. O tactică foarte bună este aceea de a folosi o momeală, preferabil un vehicul blindat ușor, pentru a atrage atenția tancurilor inamice și a le face să-și modifice poziția de tragere, pentru a le lovi imediat în partea laterală. Infanteria poate fi de asemenea de un imens ajutor în aceste lupte, mai ales că pot folosi grenade, lansatoare portabile de rachete sau sticky bombs.
Dacă unitatea are deja experiență de luptă, șansele de a distruge tunul principal sau a avaria motorul unui vehicul cresc substanțial, și de multe ori este mai eficient să lăsați un tanc inamic fără motor sau tun pe câmpul de luptă decât să încercați să-l distrugeți complet, mai ales dacă nu aveți suficienți soldați la dispoziție.
Dacă de la Dawn of War a împrumutat anumite elemente de gameplay, frenezia luptelor și viteza în care se desfășoară acțiunea din Company of Heroes vă vor aduce de multe ori aminte de Z (veteranii genului RTS probabil că zâmbesc deja, numărând câte nopți nedormite au avut din cauza celebrului joc creat de The Bitmap Brothers). Asta deoarece nu ai timp nici să respiri în CoH, fie că e vorba de campania single-player sau de un meci skirmish / multiplayer.
Întotdeauna va exista un [color:7500=#0494e1 !important]nou punct strategic de cucerit, un tanc ce trebuie distrus, un cuib de mitralieră ce trebuie amplasat sau un lunetist care vă omoară soldații unul câte unul de la o distanță confortabilă.
De exemplu, un Heavy Machine Gun squad, dotat cu o mitralieră MG42 va continua să fie folositor, chiar dacă 2 dintre cei 3 soldați care îl alcătuiau au fost deja omorâți. Astfel, nu va fi [color:7500=#0494e1 !important]nevoie să produceți pe bandă rulantă unități pentru a vă înlocui pierderile, deoarece detașamentele pot funcționa și dacă pierd o parte din soldați, iar întăririle pot fi chemate [color:7500=#0494e1 !important]direct din panoul de comandă al unității respective (însă doar atunci când vă aflați lângă cartierul general sau o cazarmă).
Pentru a obține resurse (manpower, combustibil și muniție), va trebui să capturați teritorii, fiecare teritoriu dintr-o hartă având o resursă specifică pe care o produce și un punct strategic ce oferă controlul teritoriului respectiv armatei care l-a capturat. Aici lucrurile devin foarte interesante din mai multe motive. În primul rând, rata cu care primiți resurse / minut depinde de valoarea teritoriului respectiv, care poate fi low, medium sau high. Evident, teritoriile ce produc resurse la o rată ridicată vor fi foarte rare și foarte disputate, deoarece toți combatanții vor dori să le aibă sub control.
Însă dacă ați pierdut un astfel de teritoriu, nu trebuie să intrați în panică, deoarece puteți nega ușor avantajul obținut de inamic folosindu-vă de conceptul liniilor de aprovizionare. Practic, toate teritoriile pe care le controlați trebuie să fie legate direct de cartierul general pentru a produce resurse. Chiar dacă reușiți de exemplu să cuceriți încă din primele [color:7500=#0494e1 !important]minute ale unei confruntări un teritoriu cu rată de producție high, el nu vă va ajuta cu nimic dacă cele 2 teritorii care l-ar lega de cartierul vostru general sunt necucerite.
Astfel, un comandant abil poate să taie accesul inamicului la resurse cucerind teritorii aparent neimportante, dar care fac legătura vitală între resursele respective și cartierul general.
De foarte multe ori însă într-o strategie real-time, chiar dacă gameplay-ul este excelent, AI-ul reușește să strice toată impresia generală, mai ales cel al propriilor soldați. Din fericire, această problemă nu există în Company of Heroes, cel puțin nu în cazul infanteriei. Poate pentru prima dată într-un RTS, veți putea să vă axați mai mult pe strategie și tactică decât pe micromanagementul unităților proprii.
Asta fiindcă soldații din CoH se descurcă foarte bine și de unii singuri, chiar dacă e vorba de un banal ordin de deplasare sau de un atac asupra unei poziții inamice fortificate. Pathfinding-ul pentru unitățile de infanterie este foarte bun, în timp ce poziționarea automată lângă un obstacol pentru obținerea acelui bonus defensiv este și ea de mare ajutor, mai ales că acesta din urmă poate face uneori diferența între victorie și înfrângere.
Nu același lucru se poate spune însă și despre vehicule, care chiar dacă nu sunt complet bătute-n cap, necesită mult mai multă atenție din partea voastră când vine vorba de deplasare și atac. Aici putem nota comportamentul tancurilor, care este uneori absurd, ele preferând să se deplaseze exact lângă țintă în loc să o atace de la distanță sau se să deplaseze cu spatele, de cele mai multe ori ele fiind distruse rapid de unități de infanterie folosite pentru flancare sau de tunuri antitanc.
Este adevărat că acest lucru nu se întâmplă tot timpul, dar la fel de bine nu este deloc amuzant să pierzi un meci care până atunci era pe muchie de cuțit pe mâna incompenței AI-ului.
De-a lungul a 15 misiuni extrem de palpitante veți conduce soldații companiei Able prin cele mai crâncene lupte din cel de-al Doilea Război Mondial: debarcarea din Normandia, bătălia pentru Carantan, St. Fremond și portul Cherbourg sau distrugerea bazei de lansare a rachetelor V2 imediat după debarcarea aliaților. Mulțumită engine-ului grafic, producătorii au reușit să creeze o tranziție remarcabilă între secvențele pre-renderizate și cele create cu engine-ul jocului iar realizarea cinematică este extraordinară pentru un RTS, filmulețele care preced fiecare misiune fiind de nota 10.
Această calitate este prezentă și în misiunile propriu-zise, unde detaliile și realizarea tehnică îi vor uimi chiar și cei mai pretențioși fani: modul în care clădirile se surpă atunci când sunt distruse, efectele de fum și exploziile, animațiile soldaților și a vehiculelor, modul în care obuzele ricoșează din armura frontală a tancurilor, aruncătoarele de flăcări, toate aceste elemente sunt lucrate cu atâta migală încât după 10-15 minute de joc ajungi să trăiești deja la intensitate maximă bătăliile crâncene care se dau pe monitor.
Deoarece unitățile câștigă experiență pe măsură ce supraviețuiesc cât mai multor lupte, producătorii au inclus și posibilitatea ca unitățile veterane să facă tranziția de la o misiune la alta, așa că spre finalul campaniei să nu vă mirați dacă atunci când soldații voștrii or să fie sub un baraj de artilerie veți începe să strigați: "NU!!!! RIDICĂ-TE! SOLDAT, ridică-te și dă-i drumul mai repede spre buncăr! ACUM!!!! SUS!!! Fir-ai tu să fii, n-ai rămas în viață atâta timp ca să-mi mori pe ultima sută de metri, MIȘCĂĂĂĂĂĂ!!!!"
PC recomandat: CPU 3GHz, 1GB RAM, Video Card with 256 MB
Vizitato- Vizitator
Re: Company of Heroes
Daca vrea cineva sa joace COH Tales of Valor add me pe mess !!!
newoo- Man with Spear
- Numărul mesajelor : 4
Data de înscriere : 13/11/2009
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum