Warcraft 3
5 participan?i
Pagina 1 din 1
Warcraft 3
Dupa primul preview scris de Bossman, iata ca acest al doilea articol, scris de aceasta data de Stramba_Lemne, demonstreaza inca o data deosebita popularitate de care se bucura Warcraft III: Reign of Chaos si in randul jucatorilor romani:
Adunati si sintetizati cu mare grija o sumedenie de strategii din Starcraft, Heroes Of Might And Magic si Diablo. Faceti in asa fel incat aceste strategii sa fie compatibile, aplicabile si interesante. Adaugati un gameplay care te duce cu gandul la frenezia si extazul luptelor din povesti, o realizare excelenta atat din punct de vedere grafic cat si sonor, si va veti putea forma o imagine destul de clara dar nicidecum completa despre Warcraft 3.
1. Strategie, strategie, strategie. Acesta este conceptul care sta la baza acestui joc. Fiecare noutate nu reprezinta decat o unealta pentru mintile voastre dornice de strategii viclene. Jucand Warcraft 3 nu veti juca un RPG, nici un hibrid de RPG si RTS. Eroii cu aptitudinile lor, NPC-urile si cladirile neutre sunt elemente tactice hotaratoare in expansiunea teritoriala si distrugerea inamicilor... sau a voastra. Warcraft 3 este unul dintre acele jocuri in productia caruia a fost implicata o reteta folosita si reusita, care insa a fost vizibil imbunatatita. Rolul cladirilor este intuitiv si usor de dedus din numele acestora. Evolutia unitatilor si a cladirilor este deasemenea foarte logica. Jucand acest joc, am realizat ca multe facilitati pe care mi le doream in Starcraft au fost implementate aici. De mult doream sa scap de trivialitati cum ar fi organizarea excesiva a strangerii resurselor, sau plictisitoarele procese de selectare a cladirilor si antrenare a unitatilor. In Warcraft 3, pot seta rally point-ul direct pe resurse, lucru care ma scuteste de gasirea lucratorilor chiulangii, stransi la o tigara dupa un copac sau o cladire. Daca am de gand sa produc mai multe unitati de acelasi tip, nu trebuie decat sa selectez un grup de cladiri care produc asemenea unitati si sa apas in mod repetat si frenetic hotkey-ul unitatii respective. Apoi pot selecta un rally point comun pentru acel grup, si-mi pot vedea linistit de treburile militaresti. Pe langa strategii, comportamentul unor rase este similar celor din Starcraft. Similar probelor protoss, acolitii nemortilor din Warcraft 3 pot porni construirea unei cladiri si apoi se pot intoarce imediat la alte treburi. Tot ca in Starcraft, puteti scapa foarte repede de construirea unei cladiri ordonand construirea si imediat executand un SHIFT + click pe mina de aur. Lucratorul va construi cladirea si apoi se va reapuca de minat. Lucratorii elfilor (wisps), niste spirite ciudate dar simpatice, se aseamana dronelor zerg. La construirea unei cladiri wisp-ul este pierdut, acesta lasand loc construirii altei unitati. Jucatorul porneste cu resurse destul de generoase care-i permit sa se dezvolte rapid si sa porneasca la atac intr-un rush sau sa plece in cautare de item-uri, mercenari sau vraji. Cei de la Blizzard au declarat de mult ca doresc ca acest joc sa fie mult mai ofensiv decat predecesoarele sale. Daca fortificarea si izolarea bazei in Starcraft era o nebunie, aici e sinucidere curata. Nu numai ca aurul se termina rapid si alte mine sunt pazite de NPC-uri mai mult sau mai putin agresive, dar hartile din Warcraft 3 sunt presarate cu cladiri neutre care ofera o enorma varietate de combinatii strategice prin item-urile sau mercenarii disponibili. Stationarea in baza va insemna stagnarea evolutiei voastre in joc. Un erou, insotit de cateva unitati mai mult sau mai putin puternice, nu numai ca va castiga experienta din lupte, dar va avea posibilitatea sa adune o multitudine de item-uri foarte importante care ii vor spori agilitatea, inteligenta, forta, rezistenta, viteza sau precizia. Desemenea, numai cu un erou veti putea angaja mercenari care vor fi extrem de valorosi in lupta. Ba mai mult, unele strategii simple dar extrem de eficiente (cum ar fi drop-ul) nu vor putea fi aplicate decat cu ajutorul unui mercenar. Chiar am reusit sa surprind un adversar printr-un drop in spatele bazei facut cu un Goblin Zeppelin. Rezultatul nu a fost cel scontat dar extrem de surprinzator, am fost intrebat: "Cum naiba i-ai adus pe aia acolo???" Cineva spunea ca eroii mor usor. Acest lucru este perfect valabil la inceputul jocului cand eroul este mai slab si in cazul celor care traiesc cu impresia gresita ca eroul este acel personaj menit sacrificiului rapid si eventual inutil. Protejati-va eroul, cel putin in stadiile incipiente ale jocului. Insa un erou level 5 spre exemplu poate da mare bataie de cap unui inamic, fara a folosi decat o mica parte din capacitatile sale. Un erou de nivel mai mare e de un enorm ajutor atat prin rezistenta si forta sa cat si prin aptitudinile foarte speciale. Imollation, Far Sight, Starfall sau Death Pact sunt doar cateva dintre acestea. Variatia este prezenta si la metodele de actionare. Spre exemplu, cercetarea unui teritoriu poate fi facuta in mai multe feluri. Exista unitati capabile de scouting, aveti posibilitatea de a folosi un erou cu aceasta aptitudine, sau cu ajutorul unei cladiri neutre sa cercetati o anumita zona contra unei anumite sume. Exista alternative la foarte multe actiuni, fiecare cu avantajele si dezavantajele sale. O alta caracteristica importanta a eroilor si a unor unitati este aceea de autocast in cazul anumitor spell-uri. Daca veti folosi autocast-ul atunci un erou va folosi vraja respectiva de cate ori va fi [color:ca58=#0494e1 !important]nevoie consumand insa si mana. Daca aveti nevoie de alte caracteristici are eroului (consumatoare de mana) puteti dezactiva autocast-ul si pastra mana eroului pentru activitati mai destructive decat (spre exemplu) vindecarea unitatilor personale din vecinatate. Fiecare rasa are trei eroi. Primul e gratuit si va consuma o mica cantitate de mancare. Urmatorii doi costa, dar asta nu ar trebui sa va opreasca sa-i achizitionati indata ce aveti ocazia. Mai multi eroi inseamna mai multa bataie de cap, dar si agresivitate si forta sporita pe campul de lupta, expansiune mai rapida si o eficienta uluitoare. Daca eroii mor, nu va faceti probleme, ii puteti reincarna la altar (contra cost evident) iar unii se pot reincarna cu ajutorul unei magii sau unui item numit "ankh of reincarnation". Arcasii sunt in spate, urcati pe un deal in bezna iar unitatile melee se bat la poalele dealului ajutate de un erou. O strategie simpla, dar foarte eficienta. Ne-am obisnuit din Starcraft cu avantajul unitatilor pozitionate pe inaltimi sau ascunse printre copaci. In Warcraft 3 folosirea terenului a devenit si mai importanta, la aceasta adaugandu-se ciclul noapte-zi. Arcasii elfilor vor lovi cu o precizie ucigatoare de la distante mari si vor rata in mod ridicol cand vor trage pe distante mici sau in inamici aflati la inaltime mai mare. Va veti putea da seama destul de precis cand e momentul sa repozitionati unitatile de atac la distanta, atunci cand deasupra tintelor va aparea cuvantul "miss". Acelasi lucru se aplica si piticilor manuitori de pusti folositi de rasa umana. Timpul in Warcraft 3 este drastic accelerat, un ciclu noapte-zi durand aproximativ 10 minute. Folositi posibilitatea femeilor elfi de deveni invizibile pe timp de noapte (numai atunci cand stau nemiscate) pentru a supraveghea inamicul sau chiar pentru a executa atacuri surpriza. Elfii beneficiaza deasemenea de un upgrade care le permite sa vada pe timp de noapte la fel de bine ca si ziua. Cand jucati in echipa, planuiti cu atentie atacurile. Daca aveti un elf in echipa atacati pe timp de noapte. Daca aveti un elf ca dusman atacati ziua cand unitatile acestuia nu sunt invizibile. Din [color:ca58=#0494e1 !important]nou, ca in Starcraft, planuirea bazei este foarte importanta. Anumite cladiri trebuie amplasate aproape de resurse si cu un spatiu generos in jurul lor. Altele pot fi folosite ca pavaza impotriva unor atacuri sau chiar ca unitati defensive. Spatiul in baza trebuie gandit cu atentie pentru a nu impiedica miscarea trupelor aliate si pentru a facilita selectia si alte operatiuni care se fac in baza. Luati in calcul avantajele si dezavantajele cladirilor. Daca cladirile nemortilor se construiesc asemanator cladirilor zerg, pe un soi de "acoperamant" numit blight cele ale elfilor sunt copaci care in caz de nevoie pot fi dezradacinati si folositi ca unitati defensive. Cu prima ocazie faceti un upgrade de viteza a cladirilor elf (un upgrade substantial), lucru care va va ajuta si in cazul unui atac dar si in cazul in care doriti sa "plantati" o contructie in alt punct de pe harta (de obicei langa o mina sau/si o padure). Vorbind de cladiri, si aici se poate observa dorinta celor de la Blizzard de a face un joc mai ofensiv. Este posibil accesul simultan la mai multe cladiri de acelasi tip, si exista inca de la inceputul jocului resursele disponibile pentru construirea catorva cladiri producatoare de unitati ofensive. Jocul incepe astfel mult mai rapid. Atacurile sunt mult mai surprinzatoare si mai indraznete. O caracteristica destul de controversata a acestui joc: Upkeep-ul. Cantitatea de resurse (aur sau lemn) este dependenta de numarul de unitati. Odata cu cresterea numarului de unitati, cantitatea de resurse stranse incepe sa scada. Jucatorul este astfel nevoit sa iasa din baza si sa se implice in lupta, pentru a mai pierde din unitati si a mari din [color:ca58=#0494e1 !important]nou ritmul de extractie. Upkeep-ul ca si cantitatile constante de resurse care pot fi minate, scutesc partial jucatorul de partea economica a jocului si ii dau un motiv pentru a se arunca in lupta. In mod surprinzator, stiind de existenta Upkeep-ului am fost tentat sa ies din baza cu mult inainte de a simti efectele acestuia
2. Rasele, varietate si multitudine. Chiar daca fiecare rasa are cladiri cu functionalitati oarecum similare, unitatile si posibilitatile oferite de aceste cladiri sunt foarte variate si impresionante ca numar. Majoritatea unitatilor au aptitudini speciale si ceea ce aduce inca un plus de variatie in joc. Fiecare tip de unitate poate fi supus mai multor upgrade-uri. Toate unitatile au o functionalitate bine definita si, folosite in combinatie (eventual cu un erou si abilitatile acestuia) rezulta intr-un numar foarte mare de strategii disponibile. Folositi unitatile aeriene, impotriva unitatilor melee. Incetiniti miscarile infanteriei cu o vraja, sau transformati eroul preferat al inamicului intr-o oaie, ca acesta sa-si piarda cumpatul si sa atace nesabuit intr-o trecatoare unde aliatul vostru ii va casapi trupele cu ajutorul catapultelor. Deocamdata multi jucatori tind sa caracterizeze jocul ca fiind un pic dezechilibrat, considerand ca elfii si nemortii sunt mult mai bine inzestrati decat oamenii sau orcii. Altii au spus ca dimpotriva, orcii reprezinta spaima elfilor. Cred ca aceasta parere este destul de relativa, atata timp ca mai toti am fost tentati sa jucam cu rasele noi ale jocului si sa le ignoram pe cele vechi odata cu noile lor caracteristici. Chiar si acest text este scris sub influenta jocului cu elfii. Modul nostru de gandire este similar cu acela aplicat in cazul armatei elvetiene despre care se spune ca nu a pierdut nici un razboi. Nimic mai adevarat. Dar la fel de adevarat este ca armata elvetiana nu a purtat nici un razboi :-) Pana acum nu am fost invins de nici un jucator orc pentru ca niciodata nu am jucat contra orcilor. Acest lucru nu inseamna insa ca orcii sunt mai slabi. In mod cert, elfii si nemortii par sa aiba un avantaj, dar acest inconvenient poate fi reglat din parametrii cum ar fi costul, forta sau rezistenta anumitor unitati.
3. Cum arata? Cum suna? Cum ma distreaza? Cei de la Blizzard nu ne dezamagesc nici aici. Despre grafica, sunetul si gameplay-ul din Warcraft 3 nu se poate vorbi decat folosind superlative. In Warcraft 3 este folosit un engine full 3D, dezvoltat de Blizzard, care se ridica la nivelul asteptarilor. Jocul ofera rezolutii si calitate variabila in functie de dorinta jucatorului. Daca intr-un joc single player vom dori sa rulam jocul la rezolutii mai mari, cu modelele si texturile la calitate maxima, intr-un joc multiplayer avem posibilitatea sa reducem toti parametrii la minim pentru a imbunatati performantele jocului. Dar chiar si la calitate minima, modelele, texturile si animatiile sunt superbe. Exista foarte multe detalii care pot fi admirate in toata splendoarea lor folosind zoom-ul, care desi in momentul de fata pare lipsit de utilitate strategica poate oferi o mare satisfactie in timpul unui joc single player mai linistit. Evident, unii dintre noi vor prefera sa treaca prin misiuni cat mai repede. Altii insa vor descoperi o mare placere in a admira copacii care se zguduie sub loviturile topoarelor, lucratorii pe spatele carora se balanseaza sacii in timpul miscarii, sau eroii care in timpul lor liber au ocupatii foarte variate cum ar fi plantarea unei [color:ca58=#0494e1 !important]flori in cazul eroului elf Keeper Of The Groove. Alaturi de grafica si sunetul se extinde in toate cele trei dimensiuni. Exista posibilitatea accelerarii hardware si software, avem sunet stereo si pozitional. Veti auzi o toba deplasandu-se spre dreapta sau spre stanga si apoi indepartandu-se. Chiar si luptele pot fi localizate dupa originea zgomotelor de sabii, gemete, urlete si incantatii. Muzica vine ca o completare a graficii. Muzica elfilor, ambientala si din cand in cand alerta, cea a orcilor, agresiva si cu pauze sacadate sau cea a nemortilor (asemanatoare cu cea a zergilor din Starcraft) misterioasa si datatoare de fiori pe spinare. La capitolul sunete intra si binecunoscutele replici haioase ale personajelor care sunt pisalogite cu ajutorul mouse-ului. Acolitii nemortilor par tradatori cand incurca borcanele si striga: "My life for Aiur!" si apoi isi dreg glasul si spun "...I mean Nehrzul...". Demon Hunter-ul mentioneaza: "Darkness called me but I was on the phone... so I couldn’t answer", telefonul mobil al Dread Lordului suna in continuu: "La telefon Darkness" care cere numarul de telefon al Demon Hunter-ului. Vocile sunt foarte bine alese, placute si extrem de sugestive.
4. Story si gameplay. Poate o sa vi se para prematur daca voi vorbi de story. Nu voi vorbi de poveste, ci mai degraba de rasele acestei povesti. Cei de la Blizzard au avut grija sa creeze o lume variata bazata pe miturile si realitatile lumii antice si medievale fara a parea ridicoli sau fortati. Chiar daca spre exemplu anumite unitati ale elfilor sunt corcite cu personaje din mitologia greaca, acest lucru nu deranjeaza. Existenta unor "zigurate" printre cladirile nemortilor nu suna ca o cumplita greseala de natura istorica si mitologica ci ca un element foarte natural pentru aceasta rasa. Deasemnea, daca nemortii bantuie minele pentru a extrage aur, elfii traiesc in armonie si comuniune cu natura. Radaciniile copacului vietii sunt adanc infipte in mine pentru a extrage aurul, iar wisp-urile nu taie copacii (un posibil sacrilegiu in cultura elfa) ci se "contopesc" cu acestia formand mici spirale verzi, sugerand astfel o extragere a esentei lemnului. Gameplay-ul ramane caracteristic jocurilor de la Blizzard, dinamic si motivant. Jucatorul se implica rapid, comenzile sunt la indemana, distantele dintre elementele din interfata ca si amplasarea si dimensiunile acestora sunt foarte bine gandite. Mouse-ul se scurge pe ecran si degetele danseza pe tastatura. Pathfinding-ul este bine pus la punct, desi in marile aglomerari unitatile se mai incurca uneori. Grupurile si subgupurile organizate in functie de ierarhia unitatilor functioneaza foarte eficient. Uneori doar cu ajutorul tastaturii se pot comanda foarte usor si aproape simultan un erou si alte unitati aflate in subgrup. Ordonati unui erou sa fac o vraja, apasati TAB si ati selectat automat unitatile din subgrup carora le puteti ordona aproape imediat dupa aplicarea vrajii sa atace intr-un anumit punct. A fost imbunatatit si modul de [color:ca58=#0494e1 !important]miscare al grupurilor. Astfel, unitatile vor pastra foarte bine grupul oriunde le vom trimite evitand acel enervant si sinucigas sir indian. Daca in grup avem un erou si ordonam celorlalte unitati sa-l urmeze (right-click) in momentul in care eroul se va opri, unitatile insotitoare se vor dispune circular in jurul eroului, asigurand-ui protectia. Se poate folosi astfel un erou (sau alta unitate) cu ranged atac protejand-ul de atacuri directe cu ajutorul unitatilor din grup. In jocul multiplayer facilitatile cum ar fi echipele stabilite inainte de inceperea jocului si schimbul de unitati si resurse sunt foarte importante, mai ales daca ne amintim de echipele dezbinate prematur de un rush ucigator in Starcraft.
In concluzie, dupa o saptamana de jucat Warcraft 3 beta, (surprinzator de putine bug-uri), pot spune ca am fost total acaparat si fascinat. E o placere sa stai doar sa admiri cum se construiesc cladirile si cum mineaza lucratorii... Dar astept cu nerabdare orele de joc frenetic, campaniile si povestea captivanta, filmele dintre nivele, stategiile inedite, blesteme si pachetele de tigari stranse stiva, langa computer. Evident, mai este nevoie de fine tuning, dar in fond, vorbim de o versiune beta.
Adunati si sintetizati cu mare grija o sumedenie de strategii din Starcraft, Heroes Of Might And Magic si Diablo. Faceti in asa fel incat aceste strategii sa fie compatibile, aplicabile si interesante. Adaugati un gameplay care te duce cu gandul la frenezia si extazul luptelor din povesti, o realizare excelenta atat din punct de vedere grafic cat si sonor, si va veti putea forma o imagine destul de clara dar nicidecum completa despre Warcraft 3.
1. Strategie, strategie, strategie. Acesta este conceptul care sta la baza acestui joc. Fiecare noutate nu reprezinta decat o unealta pentru mintile voastre dornice de strategii viclene. Jucand Warcraft 3 nu veti juca un RPG, nici un hibrid de RPG si RTS. Eroii cu aptitudinile lor, NPC-urile si cladirile neutre sunt elemente tactice hotaratoare in expansiunea teritoriala si distrugerea inamicilor... sau a voastra. Warcraft 3 este unul dintre acele jocuri in productia caruia a fost implicata o reteta folosita si reusita, care insa a fost vizibil imbunatatita. Rolul cladirilor este intuitiv si usor de dedus din numele acestora. Evolutia unitatilor si a cladirilor este deasemenea foarte logica. Jucand acest joc, am realizat ca multe facilitati pe care mi le doream in Starcraft au fost implementate aici. De mult doream sa scap de trivialitati cum ar fi organizarea excesiva a strangerii resurselor, sau plictisitoarele procese de selectare a cladirilor si antrenare a unitatilor. In Warcraft 3, pot seta rally point-ul direct pe resurse, lucru care ma scuteste de gasirea lucratorilor chiulangii, stransi la o tigara dupa un copac sau o cladire. Daca am de gand sa produc mai multe unitati de acelasi tip, nu trebuie decat sa selectez un grup de cladiri care produc asemenea unitati si sa apas in mod repetat si frenetic hotkey-ul unitatii respective. Apoi pot selecta un rally point comun pentru acel grup, si-mi pot vedea linistit de treburile militaresti. Pe langa strategii, comportamentul unor rase este similar celor din Starcraft. Similar probelor protoss, acolitii nemortilor din Warcraft 3 pot porni construirea unei cladiri si apoi se pot intoarce imediat la alte treburi. Tot ca in Starcraft, puteti scapa foarte repede de construirea unei cladiri ordonand construirea si imediat executand un SHIFT + click pe mina de aur. Lucratorul va construi cladirea si apoi se va reapuca de minat. Lucratorii elfilor (wisps), niste spirite ciudate dar simpatice, se aseamana dronelor zerg. La construirea unei cladiri wisp-ul este pierdut, acesta lasand loc construirii altei unitati. Jucatorul porneste cu resurse destul de generoase care-i permit sa se dezvolte rapid si sa porneasca la atac intr-un rush sau sa plece in cautare de item-uri, mercenari sau vraji. Cei de la Blizzard au declarat de mult ca doresc ca acest joc sa fie mult mai ofensiv decat predecesoarele sale. Daca fortificarea si izolarea bazei in Starcraft era o nebunie, aici e sinucidere curata. Nu numai ca aurul se termina rapid si alte mine sunt pazite de NPC-uri mai mult sau mai putin agresive, dar hartile din Warcraft 3 sunt presarate cu cladiri neutre care ofera o enorma varietate de combinatii strategice prin item-urile sau mercenarii disponibili. Stationarea in baza va insemna stagnarea evolutiei voastre in joc. Un erou, insotit de cateva unitati mai mult sau mai putin puternice, nu numai ca va castiga experienta din lupte, dar va avea posibilitatea sa adune o multitudine de item-uri foarte importante care ii vor spori agilitatea, inteligenta, forta, rezistenta, viteza sau precizia. Desemenea, numai cu un erou veti putea angaja mercenari care vor fi extrem de valorosi in lupta. Ba mai mult, unele strategii simple dar extrem de eficiente (cum ar fi drop-ul) nu vor putea fi aplicate decat cu ajutorul unui mercenar. Chiar am reusit sa surprind un adversar printr-un drop in spatele bazei facut cu un Goblin Zeppelin. Rezultatul nu a fost cel scontat dar extrem de surprinzator, am fost intrebat: "Cum naiba i-ai adus pe aia acolo???" Cineva spunea ca eroii mor usor. Acest lucru este perfect valabil la inceputul jocului cand eroul este mai slab si in cazul celor care traiesc cu impresia gresita ca eroul este acel personaj menit sacrificiului rapid si eventual inutil. Protejati-va eroul, cel putin in stadiile incipiente ale jocului. Insa un erou level 5 spre exemplu poate da mare bataie de cap unui inamic, fara a folosi decat o mica parte din capacitatile sale. Un erou de nivel mai mare e de un enorm ajutor atat prin rezistenta si forta sa cat si prin aptitudinile foarte speciale. Imollation, Far Sight, Starfall sau Death Pact sunt doar cateva dintre acestea. Variatia este prezenta si la metodele de actionare. Spre exemplu, cercetarea unui teritoriu poate fi facuta in mai multe feluri. Exista unitati capabile de scouting, aveti posibilitatea de a folosi un erou cu aceasta aptitudine, sau cu ajutorul unei cladiri neutre sa cercetati o anumita zona contra unei anumite sume. Exista alternative la foarte multe actiuni, fiecare cu avantajele si dezavantajele sale. O alta caracteristica importanta a eroilor si a unor unitati este aceea de autocast in cazul anumitor spell-uri. Daca veti folosi autocast-ul atunci un erou va folosi vraja respectiva de cate ori va fi [color:ca58=#0494e1 !important]nevoie consumand insa si mana. Daca aveti nevoie de alte caracteristici are eroului (consumatoare de mana) puteti dezactiva autocast-ul si pastra mana eroului pentru activitati mai destructive decat (spre exemplu) vindecarea unitatilor personale din vecinatate. Fiecare rasa are trei eroi. Primul e gratuit si va consuma o mica cantitate de mancare. Urmatorii doi costa, dar asta nu ar trebui sa va opreasca sa-i achizitionati indata ce aveti ocazia. Mai multi eroi inseamna mai multa bataie de cap, dar si agresivitate si forta sporita pe campul de lupta, expansiune mai rapida si o eficienta uluitoare. Daca eroii mor, nu va faceti probleme, ii puteti reincarna la altar (contra cost evident) iar unii se pot reincarna cu ajutorul unei magii sau unui item numit "ankh of reincarnation". Arcasii sunt in spate, urcati pe un deal in bezna iar unitatile melee se bat la poalele dealului ajutate de un erou. O strategie simpla, dar foarte eficienta. Ne-am obisnuit din Starcraft cu avantajul unitatilor pozitionate pe inaltimi sau ascunse printre copaci. In Warcraft 3 folosirea terenului a devenit si mai importanta, la aceasta adaugandu-se ciclul noapte-zi. Arcasii elfilor vor lovi cu o precizie ucigatoare de la distante mari si vor rata in mod ridicol cand vor trage pe distante mici sau in inamici aflati la inaltime mai mare. Va veti putea da seama destul de precis cand e momentul sa repozitionati unitatile de atac la distanta, atunci cand deasupra tintelor va aparea cuvantul "miss". Acelasi lucru se aplica si piticilor manuitori de pusti folositi de rasa umana. Timpul in Warcraft 3 este drastic accelerat, un ciclu noapte-zi durand aproximativ 10 minute. Folositi posibilitatea femeilor elfi de deveni invizibile pe timp de noapte (numai atunci cand stau nemiscate) pentru a supraveghea inamicul sau chiar pentru a executa atacuri surpriza. Elfii beneficiaza deasemenea de un upgrade care le permite sa vada pe timp de noapte la fel de bine ca si ziua. Cand jucati in echipa, planuiti cu atentie atacurile. Daca aveti un elf in echipa atacati pe timp de noapte. Daca aveti un elf ca dusman atacati ziua cand unitatile acestuia nu sunt invizibile. Din [color:ca58=#0494e1 !important]nou, ca in Starcraft, planuirea bazei este foarte importanta. Anumite cladiri trebuie amplasate aproape de resurse si cu un spatiu generos in jurul lor. Altele pot fi folosite ca pavaza impotriva unor atacuri sau chiar ca unitati defensive. Spatiul in baza trebuie gandit cu atentie pentru a nu impiedica miscarea trupelor aliate si pentru a facilita selectia si alte operatiuni care se fac in baza. Luati in calcul avantajele si dezavantajele cladirilor. Daca cladirile nemortilor se construiesc asemanator cladirilor zerg, pe un soi de "acoperamant" numit blight cele ale elfilor sunt copaci care in caz de nevoie pot fi dezradacinati si folositi ca unitati defensive. Cu prima ocazie faceti un upgrade de viteza a cladirilor elf (un upgrade substantial), lucru care va va ajuta si in cazul unui atac dar si in cazul in care doriti sa "plantati" o contructie in alt punct de pe harta (de obicei langa o mina sau/si o padure). Vorbind de cladiri, si aici se poate observa dorinta celor de la Blizzard de a face un joc mai ofensiv. Este posibil accesul simultan la mai multe cladiri de acelasi tip, si exista inca de la inceputul jocului resursele disponibile pentru construirea catorva cladiri producatoare de unitati ofensive. Jocul incepe astfel mult mai rapid. Atacurile sunt mult mai surprinzatoare si mai indraznete. O caracteristica destul de controversata a acestui joc: Upkeep-ul. Cantitatea de resurse (aur sau lemn) este dependenta de numarul de unitati. Odata cu cresterea numarului de unitati, cantitatea de resurse stranse incepe sa scada. Jucatorul este astfel nevoit sa iasa din baza si sa se implice in lupta, pentru a mai pierde din unitati si a mari din [color:ca58=#0494e1 !important]nou ritmul de extractie. Upkeep-ul ca si cantitatile constante de resurse care pot fi minate, scutesc partial jucatorul de partea economica a jocului si ii dau un motiv pentru a se arunca in lupta. In mod surprinzator, stiind de existenta Upkeep-ului am fost tentat sa ies din baza cu mult inainte de a simti efectele acestuia
2. Rasele, varietate si multitudine. Chiar daca fiecare rasa are cladiri cu functionalitati oarecum similare, unitatile si posibilitatile oferite de aceste cladiri sunt foarte variate si impresionante ca numar. Majoritatea unitatilor au aptitudini speciale si ceea ce aduce inca un plus de variatie in joc. Fiecare tip de unitate poate fi supus mai multor upgrade-uri. Toate unitatile au o functionalitate bine definita si, folosite in combinatie (eventual cu un erou si abilitatile acestuia) rezulta intr-un numar foarte mare de strategii disponibile. Folositi unitatile aeriene, impotriva unitatilor melee. Incetiniti miscarile infanteriei cu o vraja, sau transformati eroul preferat al inamicului intr-o oaie, ca acesta sa-si piarda cumpatul si sa atace nesabuit intr-o trecatoare unde aliatul vostru ii va casapi trupele cu ajutorul catapultelor. Deocamdata multi jucatori tind sa caracterizeze jocul ca fiind un pic dezechilibrat, considerand ca elfii si nemortii sunt mult mai bine inzestrati decat oamenii sau orcii. Altii au spus ca dimpotriva, orcii reprezinta spaima elfilor. Cred ca aceasta parere este destul de relativa, atata timp ca mai toti am fost tentati sa jucam cu rasele noi ale jocului si sa le ignoram pe cele vechi odata cu noile lor caracteristici. Chiar si acest text este scris sub influenta jocului cu elfii. Modul nostru de gandire este similar cu acela aplicat in cazul armatei elvetiene despre care se spune ca nu a pierdut nici un razboi. Nimic mai adevarat. Dar la fel de adevarat este ca armata elvetiana nu a purtat nici un razboi :-) Pana acum nu am fost invins de nici un jucator orc pentru ca niciodata nu am jucat contra orcilor. Acest lucru nu inseamna insa ca orcii sunt mai slabi. In mod cert, elfii si nemortii par sa aiba un avantaj, dar acest inconvenient poate fi reglat din parametrii cum ar fi costul, forta sau rezistenta anumitor unitati.
3. Cum arata? Cum suna? Cum ma distreaza? Cei de la Blizzard nu ne dezamagesc nici aici. Despre grafica, sunetul si gameplay-ul din Warcraft 3 nu se poate vorbi decat folosind superlative. In Warcraft 3 este folosit un engine full 3D, dezvoltat de Blizzard, care se ridica la nivelul asteptarilor. Jocul ofera rezolutii si calitate variabila in functie de dorinta jucatorului. Daca intr-un joc single player vom dori sa rulam jocul la rezolutii mai mari, cu modelele si texturile la calitate maxima, intr-un joc multiplayer avem posibilitatea sa reducem toti parametrii la minim pentru a imbunatati performantele jocului. Dar chiar si la calitate minima, modelele, texturile si animatiile sunt superbe. Exista foarte multe detalii care pot fi admirate in toata splendoarea lor folosind zoom-ul, care desi in momentul de fata pare lipsit de utilitate strategica poate oferi o mare satisfactie in timpul unui joc single player mai linistit. Evident, unii dintre noi vor prefera sa treaca prin misiuni cat mai repede. Altii insa vor descoperi o mare placere in a admira copacii care se zguduie sub loviturile topoarelor, lucratorii pe spatele carora se balanseaza sacii in timpul miscarii, sau eroii care in timpul lor liber au ocupatii foarte variate cum ar fi plantarea unei [color:ca58=#0494e1 !important]flori in cazul eroului elf Keeper Of The Groove. Alaturi de grafica si sunetul se extinde in toate cele trei dimensiuni. Exista posibilitatea accelerarii hardware si software, avem sunet stereo si pozitional. Veti auzi o toba deplasandu-se spre dreapta sau spre stanga si apoi indepartandu-se. Chiar si luptele pot fi localizate dupa originea zgomotelor de sabii, gemete, urlete si incantatii. Muzica vine ca o completare a graficii. Muzica elfilor, ambientala si din cand in cand alerta, cea a orcilor, agresiva si cu pauze sacadate sau cea a nemortilor (asemanatoare cu cea a zergilor din Starcraft) misterioasa si datatoare de fiori pe spinare. La capitolul sunete intra si binecunoscutele replici haioase ale personajelor care sunt pisalogite cu ajutorul mouse-ului. Acolitii nemortilor par tradatori cand incurca borcanele si striga: "My life for Aiur!" si apoi isi dreg glasul si spun "...I mean Nehrzul...". Demon Hunter-ul mentioneaza: "Darkness called me but I was on the phone... so I couldn’t answer", telefonul mobil al Dread Lordului suna in continuu: "La telefon Darkness" care cere numarul de telefon al Demon Hunter-ului. Vocile sunt foarte bine alese, placute si extrem de sugestive.
4. Story si gameplay. Poate o sa vi se para prematur daca voi vorbi de story. Nu voi vorbi de poveste, ci mai degraba de rasele acestei povesti. Cei de la Blizzard au avut grija sa creeze o lume variata bazata pe miturile si realitatile lumii antice si medievale fara a parea ridicoli sau fortati. Chiar daca spre exemplu anumite unitati ale elfilor sunt corcite cu personaje din mitologia greaca, acest lucru nu deranjeaza. Existenta unor "zigurate" printre cladirile nemortilor nu suna ca o cumplita greseala de natura istorica si mitologica ci ca un element foarte natural pentru aceasta rasa. Deasemnea, daca nemortii bantuie minele pentru a extrage aur, elfii traiesc in armonie si comuniune cu natura. Radaciniile copacului vietii sunt adanc infipte in mine pentru a extrage aurul, iar wisp-urile nu taie copacii (un posibil sacrilegiu in cultura elfa) ci se "contopesc" cu acestia formand mici spirale verzi, sugerand astfel o extragere a esentei lemnului. Gameplay-ul ramane caracteristic jocurilor de la Blizzard, dinamic si motivant. Jucatorul se implica rapid, comenzile sunt la indemana, distantele dintre elementele din interfata ca si amplasarea si dimensiunile acestora sunt foarte bine gandite. Mouse-ul se scurge pe ecran si degetele danseza pe tastatura. Pathfinding-ul este bine pus la punct, desi in marile aglomerari unitatile se mai incurca uneori. Grupurile si subgupurile organizate in functie de ierarhia unitatilor functioneaza foarte eficient. Uneori doar cu ajutorul tastaturii se pot comanda foarte usor si aproape simultan un erou si alte unitati aflate in subgrup. Ordonati unui erou sa fac o vraja, apasati TAB si ati selectat automat unitatile din subgrup carora le puteti ordona aproape imediat dupa aplicarea vrajii sa atace intr-un anumit punct. A fost imbunatatit si modul de [color:ca58=#0494e1 !important]miscare al grupurilor. Astfel, unitatile vor pastra foarte bine grupul oriunde le vom trimite evitand acel enervant si sinucigas sir indian. Daca in grup avem un erou si ordonam celorlalte unitati sa-l urmeze (right-click) in momentul in care eroul se va opri, unitatile insotitoare se vor dispune circular in jurul eroului, asigurand-ui protectia. Se poate folosi astfel un erou (sau alta unitate) cu ranged atac protejand-ul de atacuri directe cu ajutorul unitatilor din grup. In jocul multiplayer facilitatile cum ar fi echipele stabilite inainte de inceperea jocului si schimbul de unitati si resurse sunt foarte importante, mai ales daca ne amintim de echipele dezbinate prematur de un rush ucigator in Starcraft.
In concluzie, dupa o saptamana de jucat Warcraft 3 beta, (surprinzator de putine bug-uri), pot spune ca am fost total acaparat si fascinat. E o placere sa stai doar sa admiri cum se construiesc cladirile si cum mineaza lucratorii... Dar astept cu nerabdare orele de joc frenetic, campaniile si povestea captivanta, filmele dintre nivele, stategiile inedite, blesteme si pachetele de tigari stranse stiva, langa computer. Evident, mai este nevoie de fine tuning, dar in fond, vorbim de o versiune beta.
Vizitato- Vizitator
Re: Warcraft 3
asta joc dar ce firma l-a facut?
sir andrei cel mare- Pikemen
- Numărul mesajelor : 305
Vârstă : 26
Data de înscriere : 26/07/2009
Re: Warcraft 3
aha, trebuie sa caut in vreun magazin pe internet sa vad cam cat costa
cred ca e penibil dar ..... nu il am
cred ca e penibil dar ..... nu il am
sir andrei cel mare- Pikemen
- Numărul mesajelor : 305
Vârstă : 26
Data de înscriere : 26/07/2009
Re: Warcraft 3
Warcraft 3 the best
God's Templar- Macemen
- Numărul mesajelor : 189
Vârstă : 31
Data de înscriere : 22/06/2009
Re: Warcraft 3
stiu ca il are un prieten de al meu dar sunt doi gemeni in familile si nu vrea celalalt sa mil dea ca suntem certati
sir andrei cel mare- Pikemen
- Numărul mesajelor : 305
Vârstă : 26
Data de înscriere : 26/07/2009
Re: Warcraft 3
Buna la toti vreau sa stiu de unde sa il descarc va rog.
umaga98- Man with Spear
- Numărul mesajelor : 1
Data de înscriere : 28/05/2010
Re: Warcraft 3
umaga98 a scris:Buna la toti vreau sa stiu de unde sa il descarc va rog.
Din magizenele online il poti descarca sau te duci la un simplu magazin si il cumperi.
Stronghold World nu incurajeaza pirateria.
Re: Warcraft 3
uita-te la chestia asta,se mai trezeste unul sa cerseasca!
descarca nene demo,asta e legal,dar full,e treaba ta,dute si intreaba-i pe amicii tai de pe mess de unde il iei,uite la astia car fac warez
descarca nene demo,asta e legal,dar full,e treaba ta,dute si intreaba-i pe amicii tai de pe mess de unde il iei,uite la astia car fac warez
Vizitato- Vizitator
Re: Warcraft 3
Kratos a scris:uita-te la chestia asta,se mai trezeste unul sa cerseasca!
descarca nene demo,asta e legal,dar full,e treaba ta,dute si intreaba-i pe amicii tai de pe mess de unde il iei,uite la astia car fac warez
Doar a intrebat, nu trebuie sa-i iei capul.
Re: Warcraft 3
ba da! sa ii stea capul unde ii stau si picioarele!Leo a scris:Kratos a scris:uita-te la chestia asta,se mai trezeste unul sa cerseasca!
descarca nene demo,asta e legal,dar full,e treaba ta,dute si intreaba-i pe amicii tai de pe mess de unde il iei,uite la astia car fac warez
Doar a intrebat, nu trebuie sa-i iei capul.
sir andrei cel mare- Pikemen
- Numărul mesajelor : 305
Vârstă : 26
Data de înscriere : 26/07/2009
Re: Warcraft 3
pai a facut wartez,ce naiba,pe CG imediat sareau admini si moderatorii la gatul lui
apropo,m-am autobanat singur pe CG
apropo,m-am autobanat singur pe CG
Vizitato- Vizitator
Re: Warcraft 3
Kratos a scris:pai a facut wartez,ce naiba,pe CG imediat sareau admini si moderatorii la gatul lui
apropo,m-am autobanat singur pe CG
Bravos!
Warez e cand postezi ceva ilegal, el doar a cerut.
Re: Warcraft 3
Am terminat campania din Warcraft 3 Reign of Chaos
Povestea e buna,gameplay bunicel,dar grafica 3D e jenanta.......ma rog,daca a aparut in 2002,normal sa arate asa,oricum,voi continua sa joc si expasionul
A fost lansat chiar de ziua mea!
Povestea e buna,gameplay bunicel,dar grafica 3D e jenanta.......ma rog,daca a aparut in 2002,normal sa arate asa,oricum,voi continua sa joc si expasionul
A fost lansat chiar de ziua mea!
Bogdan Alex- Archer
- Numărul mesajelor : 57
Vârstă : 31
Data de înscriere : 23/08/2010
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum