ANNO 1701
3 participan?i
Pagina 1 din 1
ANNO 1701
PC recomandat: CPU 3GHz, 1GB RAM, 3D Video Card with 256 MB, DirectX 9.0c compatible
Dacã în ultimii ani genul sim-build a intrat într-un con de umbrã datoritã absenței unor titluri cu prizã la jucãtori și presa de specialitate, iatã cã 2006 se dovedește a fi un an deosebit de fertil pentru fanii genului. CivCity: Rome, Glory of the Roman Empire și Caesar IV au demonstrat în primul rând cã acest gen a fãcut trecerea definitivã la grafica în întregime 3D. În al doilea rând, privind gameplay-ul, ele au arãtat cã mai este destul loc pentru îmbunãtãțiri substanțiale sau idei originale, chiar dacã, pe de altã parte, au prezentat unele simplificãri, justificabile într-un fel prin încercarea de a atrage și jucãtori cãrora acest gen le era necunoscut. În acest trend se înscrie și Anno 1701, joc care, deși nu strãlucește comparativ cu primele douã pãrți ale seriei, poate fi catalogat cu ușurințã drept cel mai bun sim-build game al acestui an.
Ca și Anno 1602 și Anno 1503, Anno 1701 impresioneazã încã din primele minute prin bogãția detaliilor și varietatea culorilor, toate asamblate de aceastã datã, dupã cum spuneam, într-un mediu complet 3D. Indiferent de nivelul de zoom folosit, jocul celor de la Related Designs și Sunflowers încântã efectiv privirea, de la efectul de parallax mapping al norilor ce creeazã impresia de adâncime, pânã la modul amãnunțit în care apar insulele, fie cã e vorba de vegetație, animale sau clãdiri. O cercetare amãnunțitã a insulelor pe o hartã medie aratã o diversitate mare a animalelor (urși, cãprioare, tigri, zebre, elefanți, gorile) însoțitã de o vegetație al cãrei tip și dispunere dã destul de rar senzația de repetabilitate. La fel de impresionantã este și varietatea clãdirilor, existând diferențe notabile chiar între cele din aceeași categorie, mai ales pe nivelul maxim de zoom. În plus, clãdirile pot fi și rotite în momentul așezãrii lor, așa cã un oraș cu mii de locuitori va prezenta cu greu elemente vizuale identice. Însã cireașa de pe tort o reprezintã implementarea float shaderelor care fac ca apa din Anno 1701 sã arate excepțional, atât ca reflexii și refracții, cât și ca transparențã sau animație. Mai mult, un zoom va dezvãlui modul subtil în care ea își schimbã culoarea în apropierea țãrmului piraților. Grija atentã la detalii a producãtorilor se regãsește și modul unic de reprezentare a celor patru civilizații neutre (Asiatici, Azteci, Indieni, Iroquois) sau a dezastrelor naturale (vulcan, tornado, cutremur). Însã ce m-a dat efectiv pe spate a fost atât aburul din jurul unui topitorii, cât și felul în care picãturile de apã se preling pe ecran atunci când plouã. Fãrã exagerare, Anno 1701 este unul dintre cele mai arãtoase jocuri apãrute în ultima perioadã, lucru remarcabil dacã luãm în considerare cerințele de sistem relativ decente, comparativ cu alte jocuri lansate în acest an. Anno 1701 se mișcã fluid în rezoluții mari și cu toate detaliile la maxim, chiar dacã aveți doar un 6800GT. Din ce am observat, pe hãrți mari, cu multe clãdiri, unitãți și AI-uri, importanța plãcii video se diminueazã, majoritatea calculelor urmând a fi fãcute în acest caz de CPU. Pe lângã graficã, o altã deosebire fațã de Anno 1503 este faptul cã Anno 1701 nu vine cu o campanie propriu-zisã, ci cu un set de 10 scenarii fãrã legãturã între ele. Ele au rolul unui tutorial mai detaliat, având în vedere cã tutorialul propriu-zis nu acoperã decât aspectele din prima fazã a jocului și nu explicã latura militarã. Chiar și așa, terminarea celor 10 scenarii nu vã va transforma într-un jucãtor experimentat, chiar dacã ați jucat destul de mult primele pãrți ale seriei. Pentru a începe sã fiți competitivi cu adevãrat în multiplayer, va trebui sã încercați de multe ori modul Continuous play ce asigurã o rejucabilitate aproape infinitã prin prisma setãrilor pe care le oferã. Se pot stabili, de exemplu, mãrimea hãrții, numãrul adversarilor, condițiile de victorie, dificultatea AI-ului sau existența dezastrelor naturale. Toate aceste variabile creeazã diverse moduri de abordare a unui joc, cu accent pe partea economicã sau militarã, cu atacuri de tip rush sau utilizând cât mai multe tipuri de unitãți, folosind predominant forțã armatã sau diplomația etc. Indiferent de finalitatea fiecãrei partide, cheia succesului o reprezintã în primul rând o economie puternicã, adicã asigurarea unui flux constant și suficient de bani și resurse. Banii pot fi obținuți în patru moduri: taxe, comerț, tribut și ajutor financiar din partea reginei. Cuantumul taxelor depinde direct proporțional de numãrul locuitorilor și de categoria din care fac parte: Pionieri, Coloniști, Cetãțeni, Comercianți și Aristocrați. Cu atât satisfaceți nevoile locuitorilor, cu atât ei sunt dispuși sã plãteascã mai mult. Dacã aceștia au ajuns la stadiul de cetățeni și aveți un surplus de câteva sute de gold în condițiile în care toate clãdirile responsabile cu strânsul și prelucrarea resurselor funcționeazã la maxim, atunci se cheamã cã sunteți în prima fazã a unei economii solide. Abia din acest moment se face delimitarea dintre un jucãtor slab sau începãtor și unul cu o oarecare experiențã. În acest sens, este recomandat ca prima insulã pe care vã stabiliți sã aibã atât alcool, cât și tutun. De asemenea, dispunerea clãdirilor trebuie sã fie una judicioasã, ținând seama de relieful insulei, dar și de lungimea și tipul lanțurilor economice. Dacã toate aceste aspecte sunt rezolvate la modul optim, se cheamã cã ați intrat în faza de mijloc a jocului, unde se disting jucãtorii avansați de cei experimentați. Aceastã delimitare se face în funcție de deciziile luate pe ambele planuri (militar și economic), de mãrimea hãrții, de dispunerea insulelor și a resurselor, de numãrul și dificultatea AI-urilor, precum și de strategiile adoptate de acesta sau de ceilalți jucãtori umani.
Un lanț economic într-o formã optimã trebuie sã îndeplineascã câteva condiții. În primul rând, strângerea resurselor trebuie sã se facã la parametrii maximi. O plantație de cacao nu se va construi decât pe insule care conțin aceastã resursã. Totodatã, fiecare plantație sau construcție responsabilã pentru strângerea și prelucrarea resurselor trebuie sã meargã la o capacitate de 100%. Și aici apare o simplificare, în sensul bun, fațã de Anno 1503. Acolo era nevoie, de exemplu, fie de curãțarea terenului (în cazul fermelor de oi), fie de plantarea manualã a copacilor sau a trestiei de zahãr. În Anno 1701 însã, o fermã de vaci se poate amplasa direct peste copaci, caz în care aceștia dispar automat. Iar dacã aceastã funcționeazã sã zicem la 92% din capacitate, atunci se folosește butonul de Optimization. La fel și în cazul tãietorilor de lemne, a vânãtorilor sau a altor tipuri de plantații. De remarcat cã în aceastã situație, respectivele clãdiri vor merge la parametrii maximi, chiar dacã vizual acest lucru nu este reprezentat corect. Cu alte cuvinte, un Lumberjack's hut va furniza lemne la capacitatea maximã, chiar dacã vizual mai sunt locuri în raza lui de influențã unde mai pot fi plantați copaci. Se observã astfel cã, datoritã opțiunii de Optimization, a dispãrut o parte din micromanagement, economisindu-se din timpul jucãtorului, însã fãrã a afecta calitatea gameplay-ului. De menționat cã productivitatea poate sãri peste 100% în cazul în care clãdirea respectivã se aflã în raza unei construcții speciale numitã Guild, care este disponibilã când se cerceteazã tehnologia respectivã, însã nu poate fi duplicata pe aceeași insulã.
Vizitato- Vizitator
Re: ANNO 1701
Frumos...mi se pare ca ma jucam cand eram mic...sau parca mai era unul tot de genul "Anno 169120692" ?
Re: ANNO 1701
asta e nou aparut..e superb intreadevar dar are niste cerinte de sistem de te iau......
3 GHZ,dar ce jocul asta e chiar asa bun ?
3 GHZ,dar ce jocul asta e chiar asa bun ?
Vizitato- Vizitator
Re: ANNO 1701
ce fain de mine eu am 4GHZ
o sa il joc
dar nu are nimic razboi in el?
o sa il joc
dar nu are nimic razboi in el?
sir andrei cel mare- Pikemen
- Numărul mesajelor : 305
Vârstă : 26
Data de înscriere : 26/07/2009
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum