Earth 2160

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Earth 2160

Mesaj Scris de Vizitato la data de Sam Oct 10 2009, 12:12


Ati putea spune ca sunt cinic (si probabil ca ati avea dreptate), insa de fiecare data cand aud de un nou RTS care se desfasoara in viitor, nu pot sa nu ma gandesc decat ca va fi la fel ca toate celelalte dinaintea lui. Nici nu e nevoie sa aud ceva despre poveste, fiindca in mare e intotdeauna aceeasi idee: e vorba de rasa umana, care intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, a progresat suficient de mult incat sa se imprastie in cele patru zari ale Universului, intalnind bineinteles in drumul ei si o rasa de extraterestrii cam antisociala, care se hotaraste sa ne faca felul. Scurt pe doi si asta-i povestea. In cazul lui Earth 2160, lucrurile sunt un pic mai interesante, el fiind cel de-al treilea titlu al unei serii care a adunat destul de multi fani si laude de-a lungul anilor, continuand povestea stabilita deja de predecesorii sai: multumita unui "mic" razboi nuclear intre Eurasian Dynasty si United Civilized States, orbita Pamantului este modificata, planeta indreptandu-se vertiginos catre Soare. In loc sa colaboreze pentru a salva cati mai multi oameni, cele doua factiuni (la care li se alatura si Lunar Corporation, care locuiau linistiti pe Luna) incep sa se bata precum chiorii pe si asa limitatele resurse ramase, pentru a construi o nava imensa si sa fuga pe Marte. Acum este 2160, iar Pamantul a fost distrus. Putinii supravietuitori care reusesc sa ajunga pe Planeta Rosie incep lentul proces de terraformare pentru a o face mai ospitaliera, insa in cea mai pura traditie umana, fiecare factiune are planurile ei si nu colaboreaza cu celelalte. Asta pana cand afla ca nu suntem atat de singuri in Univers pe cat credeam, viitorul intregii rase umane fiind acum pe muchie de cutit.



Dupa introducere si modul in care am prezentat povestea ati putea crede ca am pregatit terenul pentru a va spune ca Earth 2160 este un joc prost. Nu, departe de asta, Earth 2160 este un RTS reusit, insa daca sunteti un fan al genului, probabil ca foarte multe elemente din acest joc le-ati vazut deja si in alte titluri aparute pana acum. Reteta de baza a ramas aceeasi: construiti o baza, strangeti resurse, creati o o armata (preferabil mai mare decat cea a inamicului) dupa care incepe lupta. Cele patru parti beligernate au stiluri diferite de joc, dar si de construire a bazelor. Cele trei factiuni umane urmeaza o linie devenita standard: se incepe cu o cladire principala, dupa care se construiesc celelalte utilitati.

Constructia bazelor este modulara, cladirile fiind aproape intotdeauna legate intre ele. Stilurile de constructie adoptate de fiecare rasa se pot dovedi insa si calcaiul lui Ahile, daca sunt speculate de un jucator inteligent. Lunar Corporation au baze supraetajate, sub forma de turn. Daca distrugeti baza turnului, toate cladirile construite deasupra se duc odata cu el. Eurasian Dynasty pe de alta parte are toate cladirile interconectate, uneori prin tuneluri (cei care au jucat M.A.X - Mechanized Assault & Exploration vor recunoaste imediat asemanarea). Daca insa distrugeti un astfel de tunel, care duce si la generatoarele de energie ale bazei respective, veti dezactiva toate sistemele defensive dintr-o singura mutare. Acest aspect, cumulat si cu stilul vizual complet diferit al celor 4 factiuni le confera acestora o unicitate rar intalnita in RTS-uri, fiecare dintre ele pretandu-se unui anumit stil de jucator: Euroasian Dynasty sunt cei mai apropiati de conceptul unei armate "clasice", cu tancuri si restul jucariilor aferente. Lunar Corporation este o factiune exclusiv feminina (si se mai spune ca fetele nu sunt la fel de dure ca baietii), axandu-se foarte mult pe arme si tehnologii foarte sofisticate. United Civilized States au o slabiciune teribila pentru tot ce tine de roboti bipezi (cunoscuti si sub numele de mechs), iar extraterestrii (denumiti foarte original "Aliens") au poate cel mai interesant stil de dezvoltare si de creare a unitatilor, lucru care ii face insa si cel mai dificil de stapanit si invatat, mai ales in multiplayer. Ei compenseaza insa acest mic neajuns cu unitati foarte puternice.

Tehnologiile pe care le puteti cerceta sunt si ele foarte numeroase, fiecare factiune avand propriul arbore tehnologic pe care il puteti cerceta la discretie, daca aveti suficiente facilitati si resurse. Partea mai interesanta vine din faptul ca va puteti crea si propriile unitati, in functie de necesitati sau situatie. Aveti un inamic care s-a baricadat in propria baza? Cercetati niste arme de asediu, puneti-le pe un sasiu si ati rezolvat problema. Navele de vanatoare va creeaza probleme si va macelaresc trupele inainte ca ele sa poata trage un foc? Cateva unitati antiaeriene mobile s-ar putea sa fie exact ce aveti nevoie. Numarul tehnologiilor puse la dispozitie nu este doar de dragul de a aglomera ecranul de cercetare si a impresiona jucatorul, fiecare dintre ele fiind folositoare la ceva. De altfel, specializarea excesiva intr-un anumit domeniu nu este tocmai recomandata, armatele combinate fiind, ca si in alte RTS-uri anterioare, cea mai buna solutie pentru victorie. Altfel, daca cercetati doar arme energetice si lasere spre exemplu, s-ar putea sa va treziti la un moment dat ca inamicii vostri si-au echipat toate trupele cu armura reflectorizanta, negandu-va dintr-o singura miscare avantajul pe care-l aveati pana atunci asupra lor.



Cu toate ca de obicei in RTS-uri AI-ul nu este teribil de inteligent, in Earth 2160 el este capabil sa se adapteze la stilul vostru de joc si sa va puna reale probleme. Daca dupa 2-3 atacuri va vedea ca v-ati baricadat in spatele unor ziduri si pozitii defensive statice, va incerca fie sa va atace din alta directie, fie sa foloseasca unitati aeriene sau de artilerie. De asemenea, el va incerca pe cat posibil sa contracareze tehnologiile pe care le cercetati cu altele din propriul arbore tehnologic, folosind principiul piatra-foarfeca-hartie. Pe nivelele mai mari de dificultate, el va organiza si ambuscade, incercand sa va atraga cat mai multe unitati in capcana sau chiar si diversiuni. Intr-unul din meciurile skirmish, dupa o lupta crancena in fata bazei proprii, am iesit la atac cu ce unitati mai aveam pentru a specula victoria obtinuta. Nu mica mi-a fost insa mirarea cand am descoperit ca la o distanta nu foarte mare de baza ma asteptau toate unitatile grele ale inamicului, impreuna cu un suport aerian consistent: lupta precedenta nu fusese decat o actiune menita sa-mi slabeasca apararea, iar acum AI-ul urma sa incheie socotelile. Bineinteles ca m-a batut de mi-au mers fulgii.



Agentii virtuali si eroii sunt alte doua elemente interesante introduse in joc de catre producatori. Fata de un soldat obisnuit, atat eroii cat si agentii virtuali sunt mult mai puternici, au diverse abilitati, pot folosi medikit-uri pentru a se vindeca, cat si diverse arme sau echipamente gasite in timpul jocului (armuri, generatoare portabile de scuturi, mine, bombe cu telecomanda etc). Aceste obiecte pot fi accesate din inventarul personajului, asa cum suntem obisnuiti in RPG-uri. Daca agentii virtuali sunt mercenari pe care puteti sa-i angajati oricand, eroul vostru nu este dispensabil, iar daca moare in timpul unei misiuni, Game Over, asa ca aveti mare grija de el. In momentul cand un agent devine disponibil pentru angajare, veti putea licita pentru serviciile sale impotriva celorlalti jucatori. De asemenea, agentii tin minte toate contractele pe care le au in timpul unui joc (un contract dureaza 15 minute, iar daca nu il reinnoiti, agentul va disparea de pe harta). Daca sunteti un angajator bun, s-ar putea ca agentii cu care ati mai lucrat sa va faca niste reduceri in privinta salariului cerut sau sa doreasca sa lucreze numai cu voi. Beneficiile aduse de acestia nu sunt nici ele de neglijat: imbunatatirea cercetarii, spionarea adversarilor, extragerea mai eficienta a resurselor samd. De asemenea, agentii au si propria lor personalitate. Unii dintre ei sunt dusmani de moarte, iar un agent poate sa va ofere serviciile sale la un pret redus daca afla ca dusmanul sau de moarte a fost recrutat de alta factiune. Si nu in ultimul rand, daca aveti de gand sa incheiati un contract cu un agent inainte de termen, gandititi-va de doua ori inainte sa faceti acest lucru. Ei va vor tine minte iar data viitoare s-ar putea sa nici sa nu vrea sa negocieze cu voi sau sa-si ofere serviciile la preturi foarte ridicate.



Jocurile din seria Earth au impresionat intotdeauna prin grafica, iar Earth 2160 nu face exceptie de la regula, numarandu-se printre cele mai aratoase RTS-uri ale anului. Engine-ul Earth 4 este folosit la maxim pentru a crea o lume de joc veridica, efectele de pixel shading si bump mapping fiind folosite din plin. Modelele unitatilor si texturile sunt foarte detaliate, iar la venirea noptii, o baza bine dezvoltata cu toate luminile aprinse si un zid electric in jurul sau poate fi o priveliste impresionanta. Multumita sistemului de particule, fumul, praful ridicat in urma vehiculelor sau exploziile sunt si ele foarte bine realizate, in timp ce micile detalii, cum ar fi urmele lasate de soldati in nisip sau reflexiile unitatilor si obiectelor completeaza o grafica si asa impresionanta. Toate aceste lucruri frumoase vor necesita insa un sistem destul de puternic, la fel ca orice alt titlu mai aratos aparut in acest an.

Vizavi de sunet, lucrurile sunt impartite. Pe de o parte avem coloana sonora care isi face cu brio datoria in timpul jocului, cu toate ca melodia din meniul principal s-ar putea sa va indemne sa taiati de tot muzica. Efectele sonore sunt si ele bine realizate, neiesind ce-i drept cu nimic in evidenta. Voice acting-ul insa variaza de la multumitor la prost, unele dialoguri fiind interpretate atat de fals incat nici nu stii daca sa razi sau sa plangi.



Dupa ce terminati cele patru campanii single-player (care totalizeaza 28 de misiuni) si va incalziti un pic si in modul skirmish cu AI-ul, puteti sa va infruntati cu alti jucatori umani, fie in LAN, fie pe Internet, prin intermediul serviciului Earthnet. Veti avea la dispozitie 16 harti pentru maxim 8 jucatori si 4 moduri de joc. Dintre acestea, "Cease fire start" va fi probabil preferatul comandantilor care urasc rush-urile, in acest mod fiind fixata o limita de timp in care jucatorii nu se pot ataca unii pe altii. Daca insa doriti o experienta mai placuta in multiplayer, va recomand cu caldura mod-ul SuperStorm creat tot de catre producatorii jocului. Acestia au mai avut grija sa includa si cateva optiuni foarte folositoare: modul observer, posibilitatea de crea reluari ale meciurilor, salvarea unui meci multiplayer sau posibilitatea a intra intr-un meci in timp ce acesta inca se desfasoara (eventual luand locul unui AI). Pe langa aceasta, editorul incorportat asigura uneltele necesare pentru crearea constanta de noi harti de catre comunitate, lucru care va spori cu siguranta durata de viata a jocului. De asemenea, serviciul Earthnet suporta ligi si ladder-uri, incurajand concursurile de tip profesionist, la ora actuala existand jucatori care au sute de meciuri la activ.









PC recomandat: CPU 2 GHz, 512 MB RAM, 3D Video Card with 128 MB, DirectX 9.0c compatible

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum